İADE PROSEDÜRÜ
- Alıcı tarafından montajı yapılmış tavsiye sistem
parçaları ürünlerde bir sorun olmadığında iade/değişim yapılmamaktadır. Arıza olması durumunda web
sitemizde bulunan GARANTİ KOŞULLARI kısmını inceleyiniz.
- Siparişiniz tarafınıza teslim edildikten sonra ilk
14 gün içerisinde satın alınan ürünün orjinal kutusunda ve zarar görmemiş olması, tamamlayıcı
aksesuarları ile birlikte eksiksiz olması, varsa hediye
olarak verilen promosyonlu ya da kampanyalı ürünlerle birlikte aynı anda gönderilmesi gerekir.
- Siparişinizi kargo teslim aşamasında eksik ya da
hasarlı olup olmadığı konusunda kontrol etmeniz gerekmektedir. Gelen kurye ya da kargo personeli
paketinizin kontrolü için sizi bekleyecektir. Siparişinizin tam olduğundan ve herhangi bir hasar
oluşmadığından emin olduktan sonra teslimatı tamamlayınız. Eğer eksik ya da hasarlı bir paket teslim
aldıysanız maalesef iade prosedürünü gerçekleştiremiyoruz. Eksik ya da hasarlı paket geldiğinde
kargoyu teslim almadan önce tutanak tutturmanız ve teslim almadan tarafımıza geri gönderimini talep
etmeniz gerekmektedir. Ayrıntılı bilgi ve diğer sorularınız için Sıkça Sorulan
Sorular bölümünü inceleyebilirsiniz.
- Yazılım ürünlerinin (lisanslı, tek kullanımlık vb.),
montajlı ürünlerin ve hijyen açısından sınırlandırılan kulaklık vb ürünlerin iadesi
yapılamamaktadır.
- Bu koşulları karşılayan iade işlemlerinizde mutlaka
ve mutlaka faturanın bir nüshasıyla beraber bize ürünü yollayabilirsiniz. Kargo bilgileri için 0850 888 28 83
numaralı müşteri
hizmetlerimiz ile iletişime geçmeniz gerekmektedir.
İPTAL PROSEDÜRÜ
- Siparişiniz onaylandıktan sonra "Siparişiniz
Hazırlanıyor" aşamasına kadar siparişinizi iptal edebilirsiniz.
- Siparişiniz için oluşturulan iptal talebi
tarafımızdan onaylandıktan 10 iş günü içerisinde ödeme yönteminize göre ücret iadeniz
gerçekleştirilecektir.
MESAFELİ SATIŞ
- Tüketici, yalnızca mesafeli
satışlarda (Telefon ve internet üzerinden yapılan satışlar) 6502 sayılı Tüketicinin Korunması
Hakkındaki Kanun ve Mesafeli Sözleşmelere Dair Yönetmelik gereği, hiçbir gerekçe
göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin satın almış olduğu ürünü, teslim aldığı tarihten itibaren
14 gün içerisinde, ön bilgilendirme formunda ve sözleşme metninde yazılı olan usule
uyarak iade edebilir veya değiştirebilir.
- Cayma bildirimi tarafımıza
ulaştığı tarihten itibaren 20 gün içerisinde, ürüne herhangi bir hasar verilmemesi ve eksiksiz
teslim edilmesi şartıyla, tercihinize göre ürünü iade alarak bedelini
tarafınıza ödemeyi veya ürün bedeli kadar alışveriş kuponu vermeyi taahhüt ederiz. Ticari veya
mesleki amaçlarla hareket eden tüzel kişi ve / veya kişiler cayma hakkından ve cayma hakkından doğan
hiçbir
haktan faydalanamaz.
- Cayma bildirimini 0850 888 28 83
numaralı çağrı
merkezimizi arayarak veya [email protected] adresine yazılı bildirimde bulunarak yapabilirsiniz.
AYIPLI ÜRÜNLER
- Ayıplı mal, tüketiciye teslimi
anında, taraflarca kararlaştırılmış olan örnek ya da modele uygun olmaması ya da objektif olarak
sahip olması gereken özellikleri taşımaması nedeniyle sözleşmeye aykırı olan maldır.
- Ambalajında, etiketinde, tanıtma
ve kullanma kılavuzunda, internet portalında ya da reklam ve ilanlarında yer alan özelliklerinden
bir veya birden fazlasını taşımayan; satıcı tarafından bildirilen veya teknik düzenlemesinde
tespit edilen niteliğe aykırı olan; muadili olan malların kullanım amacını karşılamayan, tüketicinin
makul olarak beklediği faydaları azaltan veya ortadan kaldıran maddi, hukuki veya ekonomik
eksiklikler içeren mallar
da ayıplı olarak kabul edilir.
- Sözleşmeye konu olan malın,
sözleşmede kararlaştırılan süre içinde teslim edilmemesi veya montajının satıcı tarafından veya onun
sorumluluğu altında gerçekleştirildiği durumlarda gereği gibi monte edilmemesi
sözleşmeye aykırı ifa olarak değerlendirilir. Malın montajının tüketici tarafından yapılmasının
öngörüldüğü hâllerde, montaj talimatındaki yanlışlık veya eksiklik nedeniyle montaj hatalı
yapılmışsa,
sözleşmeye aykırı ifa söz konusu olur.
- Üretici veya ithalatçılar,
ürettikleri veya ithal ettikleri mallar için bakanlıkça belirlenen kullanım ömrü süresince, satış
sonrası bakım ve onarım hizmetlerini sağlamak zorundadır.
Ayıplı malın tespiti halinde alıcı;
- Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek
sözleşmeden dönme,
- Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden
indirim isteme,
- Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün
masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme,
- İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile
değiştirilmesini isteme seçimlik haklarından birini kullanabilir.
- Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız
misli ile değiştirilmesi hakları üretici veya ithalatçıya karşı da kullanılabilir.
- Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız
misli ile değiştirilmesinin satıcı için orantısız güçlükleri beraberinde getirecek olması hâlinde
tüketici, sözleşmeden dönme veya ayıp oranında bedelden
indirim haklarından birini kullanabilir. Orantısızlığın tayininde malın ayıpsız değeri, ayıbın önemi
ve diğer seçimlik haklara başvurmanın tüketici açısından sorun teşkil edip etmeyeceği gibi hususlar
dikkate
alınır.
- Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız
misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya
ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş günü
içinde yerine getirilmesi zorunludur. Tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen
azami tamir süresi içinde yerine getirilir.
- Tüketicinin sözleşmeden dönme veya
ayıp oranında bedelden indirim hakkını seçtiği durumlarda, ödemiş olduğu bedelin tümü veya bedelden
yapılan indirim tutarı derhâl tüketiciye iade edilir.
Seçimlik hak kullanılacak ürünlerin
aşağıdaki koşulları taşıması halinde işlemler 6502 Sayılı T.K.H.K. çerçevesinde belirtilen sürelerde
sonuçlandırılacaktır.
- Ürünün ayıplı olduğunun tespiti,
Bedel iadesi
seçimlik hakkının kullanımı halinde;
- Satılanı geri verme gereğince
ürünün satın alındığı andaki gibi kusursuz ve eksiksiz olması,
ürünle birlikte verilen
hediyelerin, aksesuarların, yazılım cd'lerinin ve ürünü muhafaza etmeye
yarayan orijinal korumalarının, kullanma kılavuzunun, garanti belgesinin ve genel olarak ürünün
satıldığı tüm ekip, ekipmanları ile beraber teslim edilmesi.
- Satış faturasının aslı.
- Satışın (ticari gerçek kişi
işletmesi ve ticari tüzel kişi) firma adına olması halinde iade faturası/serbest meslek makbuzu
aslı.
İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir
misli ile değiştirilmesini isteme seçimlik hakkının kullanımı halinde, eğer imkan yok ise tüketici
diğer seçimlik haklarını kullanabilir, bedel iadesi hakkı tercih edildiği
durumda ise 2004 Sayılı İ.İ.K. 24. Madde gereğince ürünün satış faturasındaki bedeli iade
edilir.
AYIPLI ÜRÜN KAPSAMI DIŞINDA
KALAN DURUMLAR
- Ayıplı ürün seçimlik hak
kullanımı, kullanımdan kaynaklanan (kaza, kullanım kılavuzunda veya garanti belgesi üzerinde
belirtilen garanti koşullarına aykırı kullanım, sıvı teması, güç ve akım durumları
ve yıpranma vb.) nedenlerle oluşan halleri kapsamaz.
- DVD, VCD (yazılım, oyun,)
kulaklıklar (bluetooth, müzik, v.b.), sarf malzemeleri (yazıcı kartuşu, toneri, kağıdı, CD, DVD
medya v.b.), harici, dahili, sabit ya da taşınabilir bellekler, bakım ürünleri, telif hakları
kapsamında bulunan fikri ve sınai hak içeren her türlü ürün ve hizmette, seçimlik hak kullanım
işlemleri imalatçı-üretici/ithalatçı firma veya yetkili servisler tarafından düzenlenmiş
ve ürünün ayıplı olduğunu belgeleyen yetkili servis raporu karşılığında gerçekleştirilecektir.
FATURAYI TACİR OLARAK
KESTİRMEK
- Faturanızı (ticari gerçek kişi
işletmesi ve ticari tüzel kişi) firma adına kestirmiş iseniz, Kanun tarafından tüketicilere sağlanan
korumalardan yararlanamazsınız.
- Üretici firmanın onayladığı bazı
özel durumlarda istisnai olarak iade gerçekleştirilmektedir. Bu tamamıyla müşteri memnuniyeti
kapsamında üretici firma onayıyla yapılan istisnai bir durumdur.
- Bu hallerde iade faturasını veya
serbest meslek makbuzu aslını getirmeyi unutmayınız. Anılan evrakların getirilmemesi halinde yasal
zorunluluktan dolayı maalesef işlemler gerçekleştirilememektedir.